چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرکل، معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم

حوزه/ امام جمعه و تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در دیدار با مدیرکل، معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: بنیاد شهید از نهادهای با برکت انقلاب و مورد عنایت و توجه شهدا است؛ لذا کارکردن در این نهاد مقدس و خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران اجر عظیم به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در دیدار مدیرکل، معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، افزود: اگر نیت شما خدایی باشد خداوند به کارهایتان برکت می‌دهد و مشکلات شما در مسیر خدمت رسانی نیز آسان می‌شود.

امام جمعه قم تأکید کرد: عاشورا به ما آموخت اگر دین در خطر است باید قیام کرد، اگر اهل‌بیت علیهم السلام و اولیای خدا قیام کردند باید آنان را یاری کرد، اگر عفاف، حجاب، اقتصاد و فرهنگ دچار آسیب شد باید برای حل آن اقدام کرد و اگر در راه خدا سختی عارض شد باید صبر کرد و ناامید نشد.

آیت الله سعیدی با اشاره به آیه ۲۳ سوره شوری، اظهار داشت: باید باورهای خود را تقویت کنیم، شهدا همان گونه که قرآن فرموده زنده اند و نزد پروردگا روزی می خورند ما نیز باید وظایف و مأموریت‌های خود را بشناسیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی عنوان کرد: شهدا زنده اند و از آن بالاتر عند ربهم هستند؛ یعنی مورد اعتماد، امین و نزدیک به خداوند هستند و در جوار قرب الهی روزی می‌خورند، رزق معنوی متفاوت با رزق دنیایی است که هر انسان به‌قدر ظرفیت خود می‌تواند استفاده کند؛ رزق معنوی به‌گونه‌ای است که هرچه به انسان بدهند ظرفیتش بیشتر می‌شود.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید به مردم بگو من برای هدایت شما مزدی جز مودت فی القربی نمی‌خواهم، مردم نه تنها مزد معنوی که مودت فی القربی بود را هم نپرداختند؛ بلکه برعکس عمل کرده و خلافت را غصب کردند و در ادامه جوری با ذوی‌القربی پیامبر رفتار کردند که پیروان هیچ دینی با اهل‌بیت پیامبر خود چنین نکرده بودند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌ هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید استان قم با بیان اینکه جامعه هدف ما ۱۲۰ هزار نفر هستند، افزود: یکی از خدمات ما سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران استان است که در سال به ۲۰ هزار نفر سرکشی می‌شود و سعی ما بر این است که این دیدارها مثمرثمر باشد و اگر مشکلاتی در معیشت و دارو و درمانشان وجود دارد مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همواره تلاش داشتم بدون واسطه با خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارتباط داشته باشم، افزود: در زمینه پایش سلامت جامعه ایثارگری هم سالانه نزدیک به ۱۸ هزار خدمات پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در منازل به جامعه ایثارگر ارائه می‌شود.

حجت الاسلام هنرمند با اشاره به مشکلات مسکن و اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران گفت: در سه سال گذشته ۲۶۵۰ واحد مسکونی و زمین تحویل شده و تا شهریورماه نیز ۲۰۰۰ واحد دیگر نیز با همکاری استاندار قم تحویل خواهد تا پرونده مسکن جامعه ایثارگری به‌طورکلی بسته شود.

وی ادامه داد: در زمینه اشتغال هم تا کنون اشتغال ۵۰۸ نفر از جامعه ایثارگری استان قم برطرف شده و حدود ۴۵۰ نفر از فرزندان شهید و جانبازان ۷۰ درصد نیز در آزمون استخدامی اخیر شرکت کرده‌اند که ۳۰۰ نفر از این عزیزان قبول شدند و به‌زودی مشغول به کار خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha